Deşi, la nivel european, Ford a fost prezent în segmentul SUV-urilor compacte încă de la începutul anilor 2000, prin modelul Maverick (realizat în colaborare cu Mazda), putem spune că abia odată cu apariţia lui Kuga constructorul a oferit un concurent de temut în această clasă.
Prima generaţie a modelului s-a vândut, din 2008 până în prezent, în peste 300.000 de unităţi. Noul model, care a debutat anul acesta pe piaţa autohtonă, duce conceptul la un nivel superior, fiind o maşină globală, simbol al filosofiei "One Ford": platforma şi designul sunt dezvoltate în Germania (Köln), grupul motopropulsor, în Marea Britanie (Dagenham şi Dunton), iar interiorul şi elementele de caroserie, în SUA (Detroit). Mai mult, producţia are loc în SUA, Spania şi China.
Evoluţie stilistică
Primul Kuga a primit aprecieri pentru designul care se înscria în noul limbaj stilistic al lui Ford, "Kinect Design". Noul model rafinează liniile bine cunoscute, afişând o caroserie care, deşi nu mai pare la fel de originală ca în 2008, are un aspect mai dinamic. Acest lucru se datorează atât dimensiunilor exterioare (lungimea a crescut cu peste opt centimetri, în timp ce înălţimea a scăzut uşor), cât şi redesenării elementelor definitorii – farurile sunt mai alungite, grila este mai impunătoare etc.
La interior, planşa de bord este complet nouă, propunând un stil complex, foarte reliefat al formelor. Consola centrală este finisată într-un plastic negru lucios "piano black" şi grupează o multitudine de comenzi care, într-o primă fază, pot pune în încurcătură un şofer neobişnuit cu ergonomia specifică Ford. Lucrurile devin însă logice după o scurtă perioadă de acomodare. Scaunele sunt bine profilate aerodinamic, iar posibilităţile ample de reglaj asigură o poziţie de şofat optimă. Ampatamentul s-a păstrat neschimbat, însă habitaclul este acum