Primul lot al tronsonului autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 27,6 kilometri, ar trebui să fie următoarea autostradă pe care se va tăia panglica. sE FAC
Lotul 1 al tronsonului Lugoj-Deva este aproape gata. Pe cei 27,5 kilometri se mai trasează marcaje rutiere și se montează indicatoare. Porțiunea de drum a fost construită de firmele italieneşti Tirrena Scavi şi Societa Italiana per Condotte D’Acqua, potrivit contractului încheiat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.
CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO! FOTO evz.ro
Autostrada Lugoj-Deva, lotul 1
Mai mult, zilele acestea, o echipă de topografi desenează traseul pentru al doilea lot al tronsonului Lugoj-Deva, iar la anul ar urma să înceapă lucrările. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a desemnat, în urmă cu câteva luni, firmelecare ar urma să construiască lotul 2 și 3 al tronsonului de autostradă. Lotul 2 (în lungime de 28,6 km) al autostrăzii Lugoj-Deva a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol.Lotul 3 (în lungime de 21,14 km) a fost atribuit consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda). Primul lot (de 27,6 km) al autostrăzii Lugoj-Deva a fost atribuit în aprilie 2011 de CNADNR consorţiului Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, pentru 681 milioane lei. Ar fi trebuit finalizat în aprilie anul acesta, dar constructorii au cerut o păsuire până în august. Contractul prevede şi construirea unui drum de legatură în lungime de 11,4 km, al cărui termen de finalizare a fost actualizat pentru luna decembrie 2013. Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV Paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădl