Comisarii de la Protecţia Consumatorilor Vaslui nu îşi mai justifică salariile primite, deoarece munca lor de zi cu zi a devenit inutilă, după ce procesele verbale prin care încheiau sancţiuna unei firme prinse în neregulă s-au terminat.
Situaţia a apărut în urmă cu câteva zile, atunci când fiecare inspector mai avea câteva procese verbale de fiecare. Deşi s-au făcut nenumărate adrese de către cei din conducerea instituţiei, până acum nu s-a primit niciun răspuns. De ieri, absolut niciunul din angajaţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Vaslui nu mai au procese verbale.
Asta înseamnă că reclamaţiile primite din partea cetăţenilor nu pot fi soluţionate, iar controalele tematice primite de la centru nu pot fi finalizate. Noroc că, aşa cum se întâmplă în România, o mică scăpare legislativă a atras atenţia conducerii instituţiei şi activitatea nu fost afectată.
„Sincer, ne este şi ruşine să mergem pe teren. Este tare aiurea să prinzi pe cineva în neregulă şi să nu îl poţi amenda. Fie că este vorba de o reclamaţie, fie că sunt derulate acţiuni tematice pe anumite produse sau servicii, comisarii noştri merg în control, constată abaterile şi le trec în registrul unic de control. Ulterior, revin la sediul instituţiei şi, printr-o adresă trimisă prin poştă ca recomandată, înştiinţează agentul economic că se amână finalizarea acţiunii de control până la o dată ce va fi comunicată. Din păcate, cel mai dificil este în ceea ce priveşte controalele tematice pe motiv că nu avem ce raportări să facem către Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor din moment ce nu putem sancţiona pe nimeni“, a declarat Constantin Vasilache, şeful CJPC Vaslui.
Potrivit acestuia, lunar ar fi nevoie de 11 tocuri a câte 20 de file de proces verbal. Aceste tipizate sunt tipărite doar la comanda Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumato