Lim Chee Sheong, reprezentantul în România al gigantului CWT Globelink, cel mai mare trader de containere din Asia pe segmentul mărfurilor de grupaj, spune că portul Constanţa beneficiază de avantaje pe care alte porturi din Europa nu le au şi de o poziţionare geografică bună care l-ar putea transforma rapid într-o poartă de export către întreaga regiune, însă autorităţile locale nu au luat încă măsurile necesare ca să încurajeze dezvoltarea acestuia.
Sheong coordonează din România divizia central şi est-europeană a companiei singaporeze CWT Globelink şi consideră că portul Constanţa are cel mai mare potenţial de creştere dintre toate porturile din regiune. CWT Globelink, cu circa 5.000 de angajaţi, este o divizie a holdingului CWT Limited listat pe bursa din Singapore, cu afaceri de 6 mld. dolari anual.
Lim Chee Sheong propune guvernului şi autorităţilor din Constanţa o listă de măsuri care să conducă la înflorirea comerţului în portul Constanţa precum renunţarea la plata în avans a TVA, acceptarea documentelor de transport ale mărfii şi în limba engleză, utilizarea limbii engleze de către toţi funcţionarii publici care vin în contact cu traderii din portul Constanţa sau dezvoltarea aeroportului Otopeni.
„Deşi în ultimii ani s-au făcut progrese destul de importante, autorităţile portuare şi guvernul nu utilizează la maxim capacităţile portului Constanţa şi nu îl promovează ca poartă de intrare spre alte ţări din regiune, precum Moldova, Ungaria sau Bulgaria. Portul Constanţa este unul eficient pentru că în orice colţ al portului adâncimea apei la acostare este foarte mare, de 14 – 15 metri. De aceea nave cu o încărcătură mare de 5.000 până la 10.000 de containere pot să descarce în portul Constanţa fără probleme pentru că adâncimea apei în port permite acest lucru“, spune Lim Chee Sheong.
Continu