Comerţul online cunoaşte cea mai mare şi rapidă dezvoltare din domeniu, dacă sunt luate în calcul volumul şi dinamica mărfurilor tranzacţionate prin comerţul electronic.
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research, citat de Adevărul mai mult de 86% din românii care locuiesc în oraşe preferă Internetul în cumpărăturile lor şi peste 70% preferă plata din portofel în locul cardului.
Astfel, 86,2% din eşantion (utilizatorii de Internet din mediul urban) au realizat până în prezent cumpărături online, dar la momentul plăţii 70% au preferat banii gheaţă şi doar 25% au achitat cu cardul.
Studiul Mednet mai arată şi faptul că „persoanele cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 de lei” nu se apropie de computer, pentru a cumpăra ceva.
Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online,13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an.
În topul cumpărăturilor online se afla produsele cu valori ridicate, cum sunt cele din categoria IT (44,3%) sau a produselor electronice (41,5%), urmate de articolele vestimentare (35,4%) şi de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34,6%).
Biletele la concerte, mobilierul, articolele şi decoraţiunile pentru casa, produsele alimentare sau băuturile alcoolice sunt printre cel mai puţin populare la cumpărăturile online.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17-24 septembrie 2013. Au fost chestionate 710 persoane cu vârsta cuprinsă între 18-55 de ani.
Comentarii.
Comerţul online cunoaşte cea mai mare şi rapidă dezvoltare din domeniu, dacă sunt luate în calcul volumul şi dinamica mărfurilor tranzacţionate prin comerţul electronic.
Potrivit unu