Potrivit prevederilor Ordinului MFP nr. 1.353/2013 de aplicare a prevederilor art. 64 alin. (3)-(17) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2013, sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale se vor utiliza în scopul achitării plăţilor restante la 31 iulie înregistrate în contabilitatea unităţilor administrativ-teritoriale faţă de furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări ori faţă de bugetul de stat.
Pentru a primi banii, unităţile administrativ-teritoriale pot depune, până la 31 octombrie 2013, la organele fiscale, cereri scrise însoţite de următoarele documente:
** situaţia obligaţiilor de plată restanţe către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări şi către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
** certificatele de atestare fiscală ale unităţilor administrativ-teritoriale/ instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale/ furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări; aceste certificate se eliberează în maximum două zile lucrătoare de la primirea solicitării, fără a fi percepute taxe de eliberare, pe bază datelor existenţe în evidenţa pe plătitor a organului fiscal competent şi cuprind creanţele fiscale restanţe, exigibile, existenţe în şold la data solicitării;
** acorduri încheiate între unităţile administrativ-teritoriale şi furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv pentru furnizorii instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local/ spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale corelate cu datele înscrise în certificatele de atestare fiscală prevăzute anterior; prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări confirmă faptul că sunt de acord cu stingerea obligaţiilor fiscale potrivit prevederilor ordonanţei; @N