Carpatica Asig, un jucător de top zece din piaţa asigurărilor generale, a subscris prime în valoare de 358 milioane de lei (81 mil. euro) în intervalul ianuarie-septembrie al acestui an, ceea ce înseamnă o creştere cu 73% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Totodată, asigurătorul din Sibiu a raportat un profit de 6,2 milioane de lei (1,4 mil. euro) pentru aceeaşi perioadă.
„Diversificarea portofoliului şi extinderea reţelei teritoriale de vânzare şi de soluţionare daune au constituit vectorii acestei creşteri”, a afirmat Ina Crudu, directorul general al Carpatica Asig.
Cea mai mare parte a vânzărilor Carpatica Asig, aproximativ 85% din încasări echivalentul a 302 milioane de lei, sunt concentrate pe segmentul poliţelor de răspundere civilă auto. Subscrierile în contul acestor poliţe au urcat cu 70% în primele nouă luni, în timp ce numărul clienţilor a avansat cu 20%. Asigurătorul avea 840.000 de contracte RCA în vigoare la sfârşitul lunii septembrie.
Poliţele auto obligatorii generează totodată cele mai mari cheltuieli cu daunele, respectiv ajunge la 63% din subscrieri. Compania a deschis în primele nouă luni aproximativ 34.000 de doare de daună pe poliţe RCA şi a plătit despăgubiri de 190 de milioane de lei.
Pe de altă parte, asigurările facultative Casco au o pondere substanţial mai mică în total business, numai 5% din subscrieri venind de pe acestă clasă. Vânzările de poliţe Casco au însumat 17,7 milioane de lei, valoarea fiind totuşi dublă faţă de cea raportată în urmă cu un an.
Practic, portofoliul de asigurări Casco al Carpatica Asig nu a urmat trendul general al pieţei, care a fost pe minus potrivit ultimelor date disponibile ale Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Cifrele la şase luni ale ASF au indicat o scădere de 6% a subscrierilor pe Casco.
Carpatica Asig a încercat să-şi întărească poziţia şi pe segment