În ultimele patru luni, au fost demarate întâlniri între autorităţile publice locale şi reprezentanţi ANCOM din cadrul Oficiului Judeţean Alba. Cei de la ANCOM au avut discuţii cu reprezentanţi ai 79 de autorităţi locale din judeţ, la sediul acestora, pentru a discuta în detaliu despre modul de implementare a legii privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice, având în vedere particularităţile fiecărei localităţi. Din totalul administraţiilor locale, cinci primării au transmis, aşa cum prevede legea, condiţiile de acces pe proprietăţile lor, aprobate prin hotărâri de consilii locale, restul autorităţilor locale urmând să adopte hotărârile de CL. În judeţul Alba sunt autorizaţi 21 de furnizori de comunicaţii electronice care deservesc locuitorii celor 79 de localităţi.
Reprezentanţii ANCOM au vrut să se întâlnească cu toţi reprezentanţii autorităţilor locale din judeţul Alba pentru a discuta despre noile responsabilităţi ce le revin în vederea implementării Legii nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice.
Conform legii autorităţile publice au obligaţia de a publica, în termen de 30 de zile de la data primirii primei cereri de acces, condiţiile în care se realizează dreptul de acces pe proprietatea publică, precum şi lista documentelor necesare acordării accesului.
Accesul furnizorilor de reţele de comunicaţii pe proprietatea publică sau privată se poate face numai în urma încheierii unui contract, termenul maxim de negociere a acestuia fiind de 2 luni de la data primirii cererii de acces. În situaţia în care un astfel de contract nu se poate încheia în termenul menţionat, furnizorul se poate adresa instanţei competente.
Legea privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice vine să sprijine dezvoltarea de reţele de comunicaţii electronice la nivel naţional şi s