Noul studiu Ericsson ConsumerLab a intervievat utilizatori de smartphone-uri din orașe ca Londra, New York, Beijing, Tokyo și São Paolo pentru a vedea gradul de interes al acestora cu privire la dezvoltarea unor potențiale servicii dedicate celor mai importante aspecte ale vieții urbane.
Studiul prezintă 18 exemple de situații în care tehnologia joacă un rol important în gradul de satisfacție al consumatorilor cu viața urbană.
Utilizatorii de smartphone-uri au fost rugați să evalueze câteva servicii-concept dedicate aspectelor vieții urbane de care aceștia sunt mulțumiți, ca disponibilitatea unui număr mare de restaurante, locuri de divertisment și de făcut cumpărături. Câteva dintre serviciile-concept includ: ghiduri digitale de restaurante, un antrenor digital, aplicații pentru recomandări de cumpărături în funcție de situație, meniuri și rezervări de mese prin aplicații mobile, un magazin digital cu livrări de produse în aceeași zi.
Unul dintre motivele cele mai frecvente de nemulțumire pentru cei care locuiesc în orașe este aglomerația din trafic. 47% dintre utilizatorii de smartphone-uri și-au exprimat interesul pentru o aplicație care ar putea să le ofere informații în timp real despre rute optime în oraș sau orarul mijloacelor de transport în comun. Același procent de utilizatori cred că operatorii de telefonie mobilă vor avea un rol crucial în modul în care aceste servicii vor fi livrate și cât vor costa, deși, în mod general, sunt conștienți că industriile de profil vor da tonul în această direcție.
De asemenea, studiul a acoperit și aspecte ale vieții urbane de care utilizatorii de smartphone-uri sunt cei mai nemulțumiți, în special legate de sistemul de îngrijire al copiilor și bătrânilor, lipsa de comunicare cu autoritățile și ambuteiajele din trafic.
Serviciile-concept gândite pentru aceste probleme includ: rețe