Mai nou, piaţa este suprasaturată cu oferte din domeniul miresmelor, iar sub asaltul atâtor parfumuri te poţi întreba la un moment dat dacă îl vei găsi vreodată pe cel ideal pentru tine.
În prezent există parfumuri pentru aproape orice ocazie, moment sau stare, iar numărul aromelor pare a fi infinit. Orice vedetă cu puţin spirit întreprinzător îşi lansează propriul parfum, iar casele de modă au, cu puţine excepţii, şi o divizie de parfumuri. De la greu obţinutul şi preţiosul ulei din petale de trandafiri până la linia de parfumuri Britney Spears, industria parfumeriei a cunoscut un boom fără precedent, iar în prezent alegerea unui parfum potrivit e o problemă la fel de complicată ca alegerea unei rochii de mireasă. Cum să alegi aşadar un parfum potrivit ţie, dincolo de tendinţele momentului (altfel spus, fără să constaţi cu enervare că, după ce ai dat banii pe parfumul acela scump văzut la TV, toate femeile de la hypermarket îl poartă şi ele), dar în armonie cu personalitatea şi natura ta?
Ce este parfumul, de fapt?
Lichidul din recipientul desenat artistic este compus din concentrat (mireasma), apă şi alcool. În funcţie de natura produsului, proporţiile variază după cum urmează:- extrait sau parfum: 20-30% concentrat în 90% alcool- eau de parfum: 15-20% concentrat în 90% alcool- eau de toilette: 6-12% concentrat în 85% alcool- eau de cologne: 3-5% concentrat în 70-80% alcool (pentru bărbaţi)- eau fraîche sau eau de sport 2-3% concentrat în 70-80% alcool (pentru sportivi, după efort fizic). Natura unui parfum ţi se dezvăluie în trei stadii, începând de la aplicare. De aceea este dificil şi adesea înşelător să te decizi pe loc asupra unui parfum. Cel mai bine este să îi acorzi puţin timp, pentru ca toate cele trei niveluri sau note ale lui să se desfăşoare. Acestea sunt: nota de vârf - durează aproximativ 15 minute, adică atât cât le ia