Scris de Cristina Ghilea - Ambiţiile de operator regional al societăţii de transport în comun devin realitate de anul viitor.
Din prima zi a anului viitor, OTL SA ia „pita” firmelor private de transport care operează în Bihor. Societatea orădeană îşi extinde activitatea în Borş şi Sânmartin din prima zi a anului viitor, ca un prim pas spre mult doritul statut de deţinător al monopolului pe transportului în comun pe tot teritoriul Zonei Metropolitane Oradea. Aceste localităţi au fost scoase din programul judeţean de transport în comun, anul trecut, printr-o decizie a deliberativului judeţean. În aceste condiţii, intrarea OTL ca operator are loc la expirarea licenţelor firmelor care prestează azi serviciul, a precizat Ciprian Barna, în numele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ZMO (ADI ZMO).Control
În opinia sa, avantajele unui astfel de monopol contractat de OTL cu fiecare dintre consiliile locale are numeroase avantaje: tarifare unitară, egalizare a calităţii serviciului prestat dar mai ales posibilitatea administraţiilor locale de a stabili costuri şi subvenţii.
„Azi sistemul este gestionat de Consiliul Judeţean, autorităţile locale nu au niciun cuvânt de spus în ceea ce priveşte tariful sau subvenţiile. Spre exemplu, într-o comună operatorul licenţiat a crescut tarifele la abonamente de la 60 de lei la 75 de lei. O problemă este că, în afară de licenţa dobândită, Consiliul Judeţean sau primăriile nu au niciun contract de delegare, aşa că nu au niciun control asupra sistemului”, spune Barna.
Cu un operator unic de genul OTL, serviciul ar fi delegat de consiliile locale, acestea urmând să decidă programul curselor şi preţurile.
„În acest moment suntem capabili suntem capabili să prestăm aceste servicii”, spune Csuzi Istvan, managerul OTL SA, care precizează că este în curs achiziţia a zece midibuze destinate curselor mai sărace în clien