Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Cristian Adomnitei, si mai multi consilieri judeteni au efectuat astazi o noua vizita de lucru pe santierul Aeroportului. Concluzia generala a fost ca lucrarile evolueaza intr-un ritm multumitor.
„In prezent se lucreaza cu 72 de camioane si 47 de utilaje de incarcare, sapare si profilare, adica buldozere, excavatoare, autogredere, cilindri compactori. Saptamana trecuta erau 60 de camioane si 37 de utilaje. Suntem aproape de nivelul optim de utilaje. Daca ar veni un numar dublu, s-ar incurca unii pe ceilalti si nu ar avea atat de mult front de lucru. Lucrarile sunt in grafic. La sfarsitul lucrarilor vom avea cea mai moderna pista de aterizare-decolare din Romania, cu o structura complet flexibila si cu posibilitati de aterizare in conditii meteo nefavorabile. Costul pistei noastre va fi unul foarte bun. Pista din Iasi costa mai putin decat cea de la Cluj-Napoca, de exemplu. Acolo pista are 2.100 de metri, e rigida si e realizata pe teren drept. La Iasi pista va avea 2.400 de metri lungime, e flexibila si in plus trebuie sa mutam un deal pentru a obtine un profil corespunzator”, a declarat Cristian Adomnitei.
In paralel cu lucrarile la pista, reprezentantii Aeroportului au in plan si dezvoltarea altor facilitati pentru companiile aeriene.
„Ne preocupa inca de pe acum sa putem dota Aeroportul cu echipamente pentru navigatie satelitara. Din 2015 avioanele vor putea ateriza pe Aeroportul nostru in conditii de vizibilitate zero. Asta inseamna atractivitate maxima pentru companii si o rata zero de anulare a curselor din cauza conditiilor de vizibilitate redusa. Este un proiect pilot in Romania si cred ca vom reusi sa il realizam”, a afirmat Marius Bodea, Presedintele Consiliului de Administratie al Aeroportului International Iasi.
Lucrarile la noua pista (flexibila) de la Aeroportul Iasi au inceput pe da