Doar 7% din sumele cheltuite în magazinele braşovene se duc pe ţigări, cel mai mic procent din ţară
68,3% din cheltuielile braşovenilor se duc pe alimente, se arată într-un studiu realizat de compania RetailZoom în cele mai mari zece judeţe. Braşovenii cheltuiesc pe alimente la fel de mult ca şi bucureştenii, dar mai puţin decât locuitorii din Timiş – 70,4%, şi Prahova – 68,9%. La polul opus, locuitorilor din judeţul Sibiu li se alătură cei din Iaşi, în coşul cărora alimentele reprezintă 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, şi cei din Constanţa, cu 67,8%.
Braşovenii alocă cel mai puţin ţigărilor – 7%, lideri la acest capitol fiind sibienii cu 13,9% din cheltuieli îndreptate către tutun. Sibiul este urmat în acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timiş -10,1%, Constanţa - 10%, Bacău - 9,7% şi Cluj - 9,8%.
Produsele nealimentare au o pondere de 13% în coşul braşovenilor, se mai arată în studiu, sub Iaşi – 15,4% sau Cluj – 13,3%, dar peste Sibiu - 11,9%, Constanţa - 11,8% şi Bucureşti - 11%.
Pentru produsele pentru bebeluşi, de îngrijire a casei şi cosmetice, locuitorii din Iaşi alocă 12% din coşul de cumpărături, fiind urmaţi de cei din Capitală - 11,9%, Braşov - 11,7%, Bacău - 11,5% şi Cluj - 11,4%. La polul opus se află locuitorii judeţului Timiş, în coşul cărora produsele de pe acest segment deţin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la această categorie se înregistrează în Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanţa - 10,5% şi Ilfov - 10,1%.
Studiul arată structura cheltuielilor realizate de populaţie în hiper şi supermarketuri. RetailZoom este o companie multinaţională de cercetări de marketing prezentă în peste 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa. În România este prezentă de doi ani şi realizează retail audit şi analize de preţ şi promovare pentru 270 categorii.