DE LA O SĂPTĂMÂNĂ LA ALTA AMESTECATE ŞI NEAMESTECATE
• SE PREFIGUREAZĂ, CICĂ, UN NOU VAL DE GREVE. Guvernul nerăspunzând pretenţiilor federaţiilor sindicale, acestora nu le mai rămâne decât lupta grevistă. Analizând stadiul negocierilor, federaţia "nr. 1", CNSLR- FRĂŢIA, a hotărât declanşarea luptei sindicale "potrivit prevederilor legale". Dincolo de salariul mediu minim (estimat de Guvern la vreo 40 000, iar de sindicalişti la dublu) se au în vedere obiective de larg interes: modificarea legii sindicatelor, măsuri concrete pentru combaterea corupţiei, soluţionarea blocajului economic. De văzut dacă grevele vor reuşi să le rezolve • EU-ROREGIUNEA CARPAŢI - UN FIASCO. "România nu va adera la Euroregiunea Carpaţi, pentru că acest lucru ar însemna o implicare prea mare şi avantaje prea puţine" - a declarat ministrul turismului, Matei Dan Agaton, care a participat la conferinţa de la Wedina (Polonia) a Euroregiunii Carpaţi (din care fac parte Polonia, Ungaria, Ucraina şi Slovacia) şi pe care a considerat-o "un fiasco". De când, oare, trec Carpaţii prin Ungaria? Sau se are în vedere altceva... • PENTRU PRIMA DATĂ, PREŞEDINTELE ÎN CONSENS CU UDMR. În chestiunea statuii mareşalului Antonescu, ce se intenţionează a se ridica la Tg. Mureş, acuzată de UDMR, purtătorul de cuvânt al Cotrocenilor a spus că "este cunoscută poziţia dlui Iliescu în legătură cu mareşalul". Cu statuia, e treaba autorităţilor locale • NE INTEGRĂM PE RUPTE. Iată că, după Consiliul Europei, România intră şi în Conferinţa Europeană a Miniştrilor de Transport (CEMT). Parlamentul a fost de acord, mai ales că încă din ’91 am făcut o cerere în acest sens. E bine să fim şi acolo, pentru că acest CEMT nominalizează contingentele de autorizaţii multilaterale care dau dreptul de a efectua orice transport de marfă în terţe ţări, autorizaţiile fiind valabile pe firme, nu pe vehicule • GÂLCEAVA GENERALILO