Printr-un comunicat de presă al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cetăţenii sunt rugaţi să sune la Numărul Unic 112 doar dacă au o urgenţă. “Nu apelaţi 112 pentru a vă informa despre evenimente care se petrec în localitatea dumneavoastră. În aceste cazuri îngreunaţi preluarea apelurilor de urgenţă şi puneţi în pericol viaţa unor persoane care chiar au nevoie de ajutor”, se arată în comunicatul de presă.
Potrivit statisticilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aproximativ 70 la sută din telefoanele date la 112 nu sunt urgenţe.
Apelarea falsă sau abuzivă a Numărului Unic 112 se pedepseşte cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.
Până aici nimic anormal, dar trebuie să ne referim şi la faptul că se întâmplă o serie de lucruri cel puţin ciudate, dacă nu în afara legii şi a bunului simţ cu acest Serviciu: de exemplu, atunci când suni, operatorul ar trebui să se identifice printr-un indicativ anume ca fiecare cetăţean să ştie cu cine a stat de vorbă, de vreme ce i se cere celui ce sună numele şi numărul de telefon.
O altă problemă semnalată de buzoieni este aceea a faptului că operatorul de la “112” îi cere apelantului detalii legate de “cât de gravă este situaţia” în care acesta se află şi nu neapărat despre natura problemei – medicală, de competenţa poliţiei sau a ISU. Să înţelegem că în astfel de cazuri, lucrătorii de la “112” au pregătiri aprofundate de medicină, de prevenirea incendiilor şi chiar de domeniul pazei şi siguranţei cetăţeanului de pot să decidă dacă este o urgenţă sau nu? ●
Printr-un comunicat de presă al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cetăţenii sunt rugaţi să sune la Numărul Unic 112 doar dacă au o urgenţă. “Nu apelaţi 112 pentru a vă informa despre evenimente care se petrec în localitatea dumneavoastră. În aceste cazuri îngreunaţi preluarea apelurilor de urgenţă şi puneţi în pericol