De cu dimineaţă îmi parvine un SMS de la Urgent Curier care mă anunţă că trebuie să primesc ceva colet astăzi. De comandat nu îmi comandasem nimic, aşa că sun să nu fie vreo confuzie. „E pentru Dvs, la ZIUA de CLUJ”, spune curierul.
La redacţie sunt anunţat că a venit un colet cu „FRAGIL" - scris cu marker negru de o mână tremurândă. Expeditor: Graffiti Public Relation. Din Bucureşti. Mi se spune că a trebuit plătit pachetul: 20 de lei şi 46 de bani, conform facturii fiscale 307*****/31.10.2013. Hm, o fi recesiune dar de când o companie publicitară de talia Graffiti trimite pacheţele cu plata curieratului la destinatar? Mai rar.
Deschidem coletul cu privirile exoftalmice ţintuite pe paralelipipedul învelit in hârtie albă şi puternic bandajat cu bandă adezivă, să nu care cumva să răzbată pisica lui Schrödinger afară fără să-şi fi băut cianura. De sub hârtia albă îşi face loc în lumină o cutie roşie, legată fromos cu o cingătoarea aurie: "135 de ani. Cluj. 1878. Sub semnul ursului". Rupem cingătoarea, desfacem cutia. Înăuntru, pe lângă o carte de vizită a unei PR-iste de la Graffiti şi o broşurică din care ne-am luminat de indistructibila şi ancestrala legătură dintre român şi urs, tronau, regeşte ( nu? creativilor de la Graffiti) trei doze de Ursus premium cu trei capete de urs stilizate pe ele. Mulţumim, dar nu le putem consuma.
Să mă explic, chiar de e simplu: o doză de bere de acest gen, oriunde în supermarket costă cam 3 lei. Noi am primit cadou trei, pe care am plătit 20 de lei şi 46 de bani, conform facturii fiscale 307*****/31.10.2013. Logica creativilor, BTL-iştilor., ATL-iştilor, PR-iştilor de la Graffiti mi-a adus revelaţia: la ce mai dădeam 3 lei pe o doză de bere când o pot primi gratis cu 7 lei?