Sute de olteni au sesizat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), pentru diverse deficienţe sau abuzuri constatate la serviciile oferite de agenţii economici. Potrivit unui raport al instituţiei, de la începutul acestui an, s-au primit 456 de petiţii de la consumatorii olteni.
Potrivit comisarului şef adjunct al CJPC Olt, Angelica Filotie, în topul celor mai reclamate subpieţe de produse şi servicii, pe primul loc se află serviciile de telefonie fixă şi mobilă, urmate de electronice şi electrocasnice, serviciile de furnizare energie electrică, serviciile de televiziune prin cablu, dar şi produsele bancare.
Cei mai mulţi consumatori au reclamat încărcarea facturilor, refuzul furnizorilor de a rezilia contracte de cerere, nefuncţionarea unor servicii pentru care consumatorul plătise, suspendarea unor servicii fără înştiinţarea prealabilă a beneficiarului, netrimiterea facturilor sau prelungirea contractelor fără înştiinţarea consumatorului dintre acestea, dar şi neconformitatea unor produse privind termenul de garanţie. Dintre acestea, 92% au primit răspuns, însă doar 186 au fost favorabile petenţilor (47 petiţii au fost concluzionate ca fiind întemeiate, iar 139 reclamaţii au fost soluţionate amiabil). 159 au fost soluţionate nefavorabil pentru că s-au dovedit a fi neîntemeiate. Alte 28 de reclamaţii au fost nesoluţionate, 49 redirecţionate, iar 18 clasate.
„Am întâlnit o situaţie generală, şi anume aceea a consumatorului care vrea imediat să înlocuiască produsul, or nu se poate aşa ceva. În prima fază trebuie reparat şi numai în cazul în care nu se poate repara se dispune înlocuirea sau restituirea banilor”, a mai spus Filotie.
Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează conform art.7 din Ordonanţa Guvernului nr.27/ 200