Prima conferinţă de presă susţinută ca ministru al economiei a fost pentru Andrei Gerea un prilej de a evita să răspundă oficial întrebărilor legate de priorităţile pe care şi le-a asumat acum două săptămâni la preluarea mandatului: Oltchim şi Cupru Min.
Noul ministru al economiei a organizat ieri prima conferinţă de presă în această calitate, nu pentru a-şi defini priorităţile, cum se întâmplă de obicei, ci pentru a lansa o strategie între alte zeci de strategii, construită de alţii – „Strategia Naţională pentru Competitivitate“.
„Suntem în mijlocul unei consultări cu mediul de afaceri, care sperăm noi să ducă către o politică coerentă de dezvoltare industrială a României pe termen mediu“, a spus ministrul într-o scurtă introducere, înainte de a da cuvântul secretarului de stat Adrian Ciocănea, cel care a prezentat Strategia pentru Competitivitate şi a răspuns întrebărilor presei. Ministrul a refuzat să discute oficial alte teme, păstrându-şi comentariile pentru o conversaţie off the record la sfârşitul conferinţei.
Secretarul de stat şi-a început prezentarea recunoscând că în România există peste 70 de strategii sectoriale, însă a subliniat că noua strategie a Ministerului Economiei este mai orientată către mediul privat decât alte astfel de documente anterioare.
„Avem nevoie de un document sintetic prin care să propunem mediului privat şi celorlalte structuri ale societăţii direcţii de dezvoltare viitoare. Odată cu acest document, noi punem în discuţie câteva orientări strategice. Acestea vor putea fi discutate, amendate şi apoi puse în planuri de acţiune“, a spus Adrian Ciocănea. El a precizat că elaborarea strategiei a avut ca punct de plecare evaluarea de competitivitate realizată de Comisia Europeană, potrivit căreia România are trei vulnerabilităţi mari: eficienţa energetică, inovarea şi productivitatea în industria prelucrătoar