Facebook a raportat rezultate financiare peste aşteptări, dar acţiunile companiei au trecut de pe creştere pe scădere după ce compania a anunţat informaţii privind încetinirea ratei de utilizare în rândul adolescenţilor şi un plan mai precaut privind spoturile publicitare din secţiunea Newsfeed.
Acţiunile Facebook au avansat cu 17% în tranzacţiile electronice de după închiderea bursei din SUA imediat după publicarea raportului financiar, în care compania a depăşit aşteptările Wall Street cu o creştere a veniturilor de 60% pentru trimestrul al treilea, potrivit MarketWatch.
De asemenea, operatorul celei mai mari reţele de socializare din lume a notat că aproape jumătate din veniturile din publicitate sunt generate de pe dispozitive mobile, precum smartphone-uri şi tablete.
Preţul titlurilor a trecut pe scădere în timpul conferinţei cu analiştii, dar a revenit ulterior aproape de nivelul anterior publicării rezultatelor. La aceste discuţii directorul financiar al Facebook, David Ebersman, a admis că reţeaua de socializare a înregistrat un declin în rândul utilizatorilor zilnici, mai ales printre adolescenţii din SUA. Ebersman nu a dat detalii privind scăderea.
De asemenea, directorul financiar a afirmat că Facebook va îmbunătăţi în continuare "calitatea şi relevanţa" spoturile publicitare din secţiunea Newsfeed, dar nu se aşteaptă "să suplimenteze semnificativ spoturile publicitare ca procentaj din articolele publicate, comparativ cu situaţia de la sfârşitul trimestrului al treilea".
"Este important, deoarece creşterea numărului de spoturi în Newsfeed a fost un motor semnificativ al avansului veniturilor în acest an, aşa că ar trebuie să ţineţi cont de acest factor în aşteptările pentru anul următor", a spus el.
Unii analişti au avertizat recent că reţeaua socială pierde interesul adolescenţilor, însă Facebook a minimaliz