Numele producatorului Doly-Com a aparut in scandalul carnii de cal etichetate drept carne de vita in urma acuzatiilor venite din partea procesatorului francez Spanghero. Astfel, dupa ce autoritatile britanice i-au acuzat pe francezi ca ar fi livrat lasagna ce continea carne de cal in loc de carne de vita, Spanghero a replicat afirmand ca adevaratii vinovati ar fi fost doua abatoare din Romania – Doly-Com din Botosani si CarmOlimp din Brasov.
Ulterior, acuzatiile s-au dovedit a fi nefondate, in urma controalelor rezultand ca materia prima exportata de companiile romanesti a fost corect etichetata.
Ce a ramas in urma acestui scandal alimentar? “Cand am intrat in acest scandal le-am spus tuturor colegilor si partenerilor ca o luam practic de la zero cu afacerea. 20% dintre contractele pe export au fost intrerupte, in special in Franta si Germania. Acolo sentimentul nationalist este mai puternic. Nu intentionam insa sa actionam pe nimeni in judecata ca urmare a prejudiciului de imagine creat”, spune Iulian Cazacut (foto), directorul general al Doly-Com, companie cu afaceri de 34 de milioane de euro.
30% din cifra de afaceri a producatorului din Botosani a fost generata anul trecut de exporturi in tari precum Austria, Franta, Olanda, Italia, Suedia, Germania. Pentru acest an compania isi propune sa mentina aceeasi pondere a exporturilor din total business.
“Speram sa avem aceeasi pondere pe export, poate chiar si mai mare. Am intensificat in acest sens comunicarea directa cu fiecare client in parte. Am renegociat preturile, pe alocuri vorbim de scaderi de 5-10% a preturilor. Exista poate si unele retineri cand partenerii straini vad ca produsul este din Romania din cauza scandalului carnii. Estimam insa ca in cateva luni vom reveni la aceleasi vanzari si capitalul de imagine va fi refacut in totalitate”, explica Cazacut.
Din totalul vanzarilo