UPDATE: Adrian Vasilescu, consilier al Guvernatorului BNR, a declarat, pentru B1 TV, că cel mai probabil, în cazul băncii de la Piteşti, atacatorii au dispus de mijloace sofisticate de a deschide casete.
„Unii clienţi sunt tradiţionalişti, s-au obişnuit să ţină banii la saltea sau la borcan, dar cei mai mulţi care îşi păstrează banii în cutii de valori sunt cei care îşi ascund banii de Fisc, de soţi, soţii, amante. De aceea nu cred că toţi păgubiţii vor depune plângere. Ca să deschizi o cutie de valori nu poţi singur. Angajatul băncii învârte cheia până la jumătate, apoi lasă clientul singur în cameră, iar acesta duce cheia până la capăt. Nu poate veni cineva de afară să intre într-un tezaur şi să deschidă caseta altuia, decât dacă, şi probabil asta s-a şi întâmplat, au dispus de mijloace sofisticate de a deschide casete”, a spus Adrian Vasilescu.
Furturile din cutiile de valori au fost reclamate la Piteşti şi Ploieşti.
_ _ _ _ _
Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR: Există o separaţiune puternică între activitatea obişnuită a băncilor şi care este autorizată de BNR şi acest serviciu cu casete de valori care nu face parte din sistemul bancar. Este un serviciu comun pentru diferiţi clienţi care pe bună dreptate vor să-şi ţină bijuterii, bani, valori. Unii clienţi ai băncilor s-au obişnuit să-şi ţină banii sub saltea, iar caseta de valori este o metodă modernă. Unii vor să-şi ascundă banii de fisc, amanţi sau de amante şi se duc cu banii la casetă şi nu cred caă toţi cei păgubiţi vor reclama, A decalarat Vasilescu pentru B1TV.
Sunt două chei. Una la angajat, una la client. Angajatul învârte cheia până la jumătate în casetă, apoi pleacă şi clientul rămâne şi învârte cheia lui până la capăt.
_ _ _ _ _
În urma celor 11 plângeri referitoare la furturi din cutiile de valori de la o bancă din Piteşti, Inspectoratul General