Din biroul situat lângă pista aeroportului „Henri Coandă„, Iulia Nartea, şefa filialei locale a gigantului UPS, observă cel mai bine cât de reală este creşterea exporturilor din 2013 şi ce sectoare ale economiei îi influenţează evoluţia businessului.
INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ ANUNŢA LA ÎNCEPUTUL LUNII OCTOMBRIE VESTEA PE CARE POLITICIENII AU ASOCIAT-O CU REDRESAREA ECONOMICĂ. Comparativ cu perioada ianuarie-august 2012, exporturile au crescut cu 7,5% la valori exprimate în lei şi 7,9% în euro. Ponderi importante în structura exporturilor sunt deţinute de grupele de produse maşini şi echipamente de transport (42,0% la export) şi alte produse manufacturate (33,3% la export).
Iulia Nartea lucrează în industria transporturilor din 1992, iar acum este angajată a UPS, compania americană care a achiziţionat în 2008 Trans Courier Service, după intrarea în România din 2000. A fost promovată în acest an director general şi pentru Grecia şi Slovenia, dincolo de responsabilităţile de conducere de pe piaţa locală - cumulat, ca business, cele două ţări înseamnă mai mult decât România. Compania a realizat anul trecut afaceri de 22 de milioane de euro şi un profit net 0,3 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
GRUPUL UPS, PREZENT ÎN PESTE 200 DE ŢĂRI, OPEREAZĂ ÎN EUROPA, la Köln, unul dintre cele mai mari huburi de pe continent, cu o capacitate de sortare de 190.000 de colete pe oră. În prezent, compania are 135 de angajaţi în România şi se conectează la reţeaua globală prin intermediul a două zboruri zilnice între aeroporturile din Otopeni, respectiv Timişoara, şi centrul aerian din Germania.
CURIERATUL ESTE BAROMETRUL UNEI ECONOMII. EXPORTURILE REPREZINTĂ UNUL DINTRE MOTOARELE CARE NE-AU AJUTAT SĂ OBŢINEM REZULTATELE DIN PREZENT, CELĂLALT FIIND COMERŢUL ELECTRONIC„, spune Iulia Nartea, cu trimitere la creşterea afaceril