"Am iniţiat o scrisoare şi sper că o vor semna toţi cei 10 primari de la Borş la Suplacu de Barcău, prin care vom arăta avantajele finalizării lucrărilor la tronsonul 3C până la Gilău - locuri de muncă, taxe şi impozite locale şi centrale, posibilitatea dezvoltării locale şi centrale, posibilitatea de investiţii străine, posibilitatea dezvoltării turismului - şi vom cere alocarea a cel puţin 200 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor în bugetul anului viitor, pentru că este secţiunea cea mai avansată şi este absolut logic să fie finalizată cu prioritate", a spus deputatul Cseke Attila într-o conferinţă desfăşurată joi la Oradea.
Cseke a afirmat că face acest demers după ce a constatat că premierul Victor Ponta nu şi-a respectat o promisiune făcută la întâlnirea pe care a avut-o în 10 septembrie cu membrii grupurilor parlamentare ale UDMR, precum şi fiindcă "acum este momentul, când se lucrează la bugetul pe anul viitor".
"Pe 10 septembrie eu l-am întrebat pe domnul prim-ministru Ponta ce are domnul Şova cu judeţul Bihor, în condiţiile în care Guvernul a reziliat contractul cu Bechtel pentru tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, deşi lucrările erau făcute în proporţie de 50%, şi - în loc să se aloce circa 200 de milioane euro pentru finalizarea lor - vom plăti către Bechtel 37,2 milioane euro fără a primi nimic în schimb. Domnul Ponta mi-a spus că domnul Şova nu are nimic cu judeţul Bihor şi mi-a promis că se vor găsi soluţii pentru finalizarea lucrărilor", a spus deputatul UDMR.
Cseke a afirmat că, după această întâlnire, a aflat că ministerul condus de Dan Şova a decis alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru deschiderea unui alt şantier. "Pentru Autostrada Transilvania se spune că nu sunt bani la bugetul de stat, dar anul acesta au apărut alte lucrări programate, cum este un tronson de autostradă între Turda şi Sebeş, care n-au fo