Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean (CJ) Dolj de ieri a fost liniştită, iar consilierii au votat în unanimitate toate proiectele aflate pe ordinea de zi. Două dintre ele au avut însă o importanţă majoră, pentru că era vorba de multe milioane de euro care vor intra în judeţ, dar şi de alte milioane de euro ce vor fi cheltuite din bugetul CJ.
Primul proiect de hotărâre se referă la „Sistemul de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj“, pentru care au fost aprobate documentele necesare îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate, studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici, dar şi cofinanţarea, în valoare de peste patru milioane de euro. Valoarea totală a proiectului cu fonduri europene privind managementul integrat al deşeurilor în Dolj este însă de aproape 54 de milioane de euro, prin acest proiect urmând să fie finanţate investiţiile necesare în domeniul deşeurilor menajere pentru toate cele 111 localităţi ale judeţului. Printre investiţii se numără colectarea şi transportul deşeurilor reziduale, colectarea separată şi transportul deşeurilor reciclabile şi a celor biodegradabile, crearea de staţii de sortare şi de compostare sau închiderea depozitelor neconforme.
În privinţa acestui proiect european, autorităţile judeţene au decis să suporte din bugetul propriu şi partea de finanţare, alta decât cea eligibilă, pentru toate localităţile din Dolj, mai puţin Craiova. Dar şi pentru Craiova, consiliul judeţean va suporta o cheltuială de la buget, 733.194 de euro, reprezentând toate costurile neeligibile şi conexe aferente proiectului.
„Într-adevăr, sunt peste 50 de milioane de euro care intră în Dolj, dar există şi o cheltuială pe măsură. S-a pus problema însă cine plăteşte aceste cheltuieli de derulare a proiectului. Normal ar fi să o facă beneficiarii, adică cele 111 localităţi din judeţ. Craiova poate să susţină aceste che