Anul trecut, la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate peste 18,6 milioane de apeluri. Dintre acestea 31,62% au fost reale, iar 68,38% false. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte efectuate de pe cartele pre pay. Situaţia este aceeaşi şi la nivelul judeţului Bihor, motiv pentru care reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale atrag atenţia cetăţenilor cu privire la apelarea abuzivă a numărului destinat doar urgenţelor.
Potrivit unui comunicat de presă al STS, cetăţenii sunt rugaţi să sune la Numărul Unic 112 doar dacă au o urgenţă. "Nu apelaţi 112 pentru a vă informa despre evenimente care se petrec în localitatea dumneavoastră. În aceste cazuri îngreunaţi preluarea apelurilor de urgenţă şi puneţi în pericol viaţa unor persoane care chiar au nevoie de ajutor", se arată în comunicat. Potrivit statisticilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aproximativ 70 la sută din telefoanele date la 112 nu sunt urgenţe. Numai anul trecut, 10.059 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numarul 112 şi cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Dâmboviţa, Galaţi şi Suceava. Conform legii (OUG 34/2008), apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 şi alertarea falsă a agenţiilor de intervenţie se pedepseşte cu amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei. În Bihor, doar în luna septembrie a acestui an au fost efectuate la numărul unic 35.658 de apeluri. Dintre acestea, 10.622 au fost cazuri reale. Astfel, poliţia a fost solicitată în 2.053 de cazuri, ambulanţa - 7.848, ISU+SMURD/SMURD - 613/17, jandarmi - 91. Potrivit statisticii, din cele peste 35.000 de apeluri efectuate la nivelul judeţului Bihor, mai bine de 25.000 nu au fost urgenţe.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a d