Produsele Microsoft in Romania sunt impartit in trei segmente: Windows Client, Office (productivitate) si servere (infrastructura si business intelligence), iar segmentul de servere inseamna in jur de 30% din cifra de afaceri.
“Companiile cu peste 250 de computere sunt cei mai mari consumatori de servere in Romania si ei iti influenteaza major businessul. Pe de alta parte, in jur de 80% dintre companiile cu pana in 25 de calculatoare nu au servere si folosesc inca stick-uri de memorie pentru a-si transfera datele. La ei prima nevoie este de securitate a datelor si cine ar putea avea control la acele date. In aceasta zona pentru a atrage clienti tine foarte mult de educatie”, a afirmat managerul.
El a mai spus ca in prezent cel mai mare competitor al Microsoft pe segmentul de servere este chiar Microsoft pentru peste 55% din toata piata este foloseste inca Windows Server 2003, iar clientii sunt inca dificil de convins sa treaca la Windows Server 2012 R2, noua versiune de servere a companiei.
“In zona de mid-market, adica pentru companiile intre 50-150 de calculatoare, orice schimbare induce frica, reticenta, comoditate. Problema e ca daca nu te schimbi, moare businessul, Am facut un studio cu GFK anul trecut si i-am intrebat care este primul proiect de IT la care se gandesc, iar primul pe lista era virtualizarea. Se duc in zona aceasta, dar nu o fac in mod natural, se intreaba de ce au nevoie de asa ceva”.
Virtualizarea este o tehnologie prin care informatiile de pe mai multe servere, chiar sute ori mii, pot fi stocate pe un singur server.
“Piata serverelor din Romania scade ca hardware, dar 32% din serverele nou livrate in piata se virtualizeze iar cifra este in crestere pentru ca acum doi ani procentul era la 28%. Suntem in top 4 in Europa Centrala si de Est din acest punct de vedere al virtualizarii. Asta inseamna ca hardware-ul iti sc