Alimentele reprezintă peste 68% din cumpărăturile românilor în hiper şi supermarketuri, locuitorii din Timiş alocând o pondere mult mai mare acestor produse, de 70,4%, în timp ce Sibiul se află la polul opus, cu 63,8%, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom în cele mai mari zece judeţe.
Studiul a analizat vânzările reţelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa şi Inmedio din judeţele Bacău, Timiş, Sibiu, Ilfov, Iaşi, Braşov, Prahova, Cluj, Constanţa şi din Bucureşti în primele nouă luni ale anului.
La nivel naţional, în perioada analizată, media ponderii deţinute de alimente în coşul de cumpărături al românilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucării, cărţi, electronice şi electrocasnice, articole pentru casă, etc) de 11% şi a produselor pentru bebeluşi, pentru îngrijirea casei şi cosmetice de 11,3%.
În prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regăsesc locuitorii din Bacău (68,2%), Bucureşti (68,3%), Braşov (68,3%) şi Prahova (68,9%).
La polul opus, locuitorilor din judeţul Sibiu li se alătură cei din Iaşi, în coşul cărora alimentele reprezintă 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, şi cei din Constanţa, cu 67,8%.
Sibienii deţin locul fruntaş la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% în cumpărături, mai mult decât produsele nealimentare sau cele de îngrijjire a casei şi cosmetice. Sibiul este urmat în acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timiş -10,1%, Constanţa - 10%, Bacău - 9,7% şi Cluj - 9,8%.
Braşovenii cumpără cele mai puţine ţigări
Locuitorii din Braşov sunt cei care alocă cei mai puţini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% şi în coşul de cumpărături al populaţiei din Iaşi - 7,3% şi Bucureşti