Susţinătorii proiectului de relansare a Mocăniţei de pe Valea Hârtibaciului strâng semnături în Bucureşti pentru redeschiderea drumului pe calea ferată dintre Sibiu şi Agnita.
Acţiunea de strângere de semnături se desfăşoară în capitală în zilele de 31 octombrie şi 1 noiembrie, în pasajul de la Universitate din Bucureşti. Mocăniţa Sibiu - Agnita a fost retrasă în 2001 de CFR pentru că „nu mai era rentabilă” , iar în anul 2006 CFR SA, prin administratorul S.A.A.F. SA, a încercat să vândă linia la fier vechi fiind salvată în ultimul moment prin includerea ei în lista monumentelor istorice.
"Prin acţiunea din pasajul Universităţii, dorim să creştem la nivel naţional gradul de informare şi conştientizare pe tema potenţialului patrimoniului ca resursă pentru dezvoltarea zonei Valea Hârtibaciului. Vrem să strângem un număr cât mai mare de semnături, nu numai la nivel local, pentru a convinge autorităţile că turismul din zonă poate fi dezvoltat, iar un prim pas în acest sens este repunerea în funcţiune a Mocăniţe. Pentru că niciun proiect de restaurare şi dezvoltare a liniei de mocăniţă nu poate fi implementat atât timp cât situaţia proprietăţii este neclară, soluţia noastră este simplă şi naturală: linia şi clădirile trebuie să treacă din proprietatea CFR/SAAF în proprietatea Consiliului Judeţean Sibiu sau orice tip de asociere a autorităţilor din Valea Hârtibaciului. Abia apoi vom putea să discutăm despre viitorul acestei linii.”, spune Mihai Dragomir, preşedintele Asociaţiei Mioritics care coordonează proiectul împreună cu Asociaţia pentru Tranziţie Urbană.
Iniţiatorii proiectului de salvare a Mocăniţei de pe Valea Hârtibaciului vin cu exemplul liniei la Vişeu, de pe Valea Vaserului, "unde operează de câţiva ani o linie de mocăniţă care atrage anual peste 20.000 de turişti veniţi special să trăiască o experienţă unică".
În cadrul ultimelor dezbateri