Filmul „Domnişoara Christina“, după nuvela fantastică scrisă de Mircea Eliade şi adaptată de regizorul Alexandru Maftei, este o transpunere impecabilă din punct de vedere vizual şi muzical a terorii prin care trec toţi cei bântuiţi de frumoasa domnişoară moartă în urmă cu 30 de ani. Din 1 noiembrie, producţia va fi difuzată în toate cinematografele din ţară.
Pelicula începe cu sfârşitul, arătând mizeria în care trăieşte Egor, personajul masculin principal, afundat în blestemele domnişoarei Christina: fosta casă boierească este acum o ruină, iar bărbatul, cândva pasionat de pictură şi încă obsedat de spiritul ei, încearcă în zadar să-i picteze chipul pe un perete, cu un cărbune. „Intenţia a fost să povestim un pic mai mult despre blestemul care s-a abătut asupra lui Egor în începutul filmului şi ne-am gândit că ar fi interesant să îl vedem după mai mulţi ani de la întâmplarea cu pricina“, explică Alexandru Maftei, regizorul peliculei. Christina, în rochia ei roz pal şi cu aceeaşi frumuseţe năucitoare, le apare în vis mai întâi surorii sale, doamna Moscu, şi nepoatei Simina, care o invocă apoi cu fiecare motiv.
Însă de când Sanda, fiica cea mare a doamnei Moscu, şi Egor Paşchievici, partenerul ei, ajung la moşia din mijlocul pădurii, prezenţa Christinei se face simţită tot mai mult. Egor o visează seară de seară şi pică pradă farmecelor sale. O iubeşte pe Sanda, însă este vrăjit de spiritul celei moarte. Ar pleca din casa aceea blestemată, dar trebuie să îşi salveze iubita, care e tot mai slăbită şi bolnavă pe măsură ce Christina „locuieşte“ acolo.
La început, Egor (Tudor Aaron Istodor) dă impresia de personaj neajutorat, prins şi chinuit de jocurile duhului, însă până la finalul poveştii el este cel care izbăveşte asupra spiritului domnişoarei Christina. Care este preţul acestei victorii rămâne să descoperiţi vizionând filmul.
Nota 10 pen