Tranzacția prin care Burda cumpără Sanoma ”este de natură să ridice obstacole semnificative în calea concurenţei efective” spune Consiliul Concurenței într-o poziție oficială.
Documentul Consiliului Concurenței, pe care Paginademedia.ro îl publică în continuare “a identificat principalele probleme de ordin concurenţial“.
Consiliul Concurenței:
“Cotele mari de piaţă rezultate în urma concentrării respective” pe piaţa revistelor de masă, respectiv piaţa publicităţii prin intermediul revistelor de masă, pe piaţa revistelor de decoraţiuni interioare, pe piaţa revistelor pentru părinţi, piaţa publicităţii prin intermediul revistelor pentru părinţi.”
Burda se angajează că vinde o parte din titluri. Promisiunile Burda, în dezbatere publică
Burda se angajează să vândă o parte din titluri dacă tranzacția cu Sanoma se va finaliza, arată documentul Consiliului Concurenței. De ce? “În vederea înlăturării îngrijorărilor de ordin concurenţial identificate în analiza operaţiunii de preluare a Sanoma Hearst România SRL”.
Dacă tranzacția se va face, vor fi vândute atât titluri care acum sunt la Burda, dar și reviste editate în prezent de către Sanoma. Potențialii cumpărători vor fi aduși la cunoștința Consiliului Concurenței.
Care sunt titlurile care urmează să se vândă:
Consiliul Concurenței a decis să supună dezbaterii publice angajamentele companiei Burda în urma procesului prin care cumpără Sanoma.
“Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de către Burda Verlag Osteuropa GMBH şi Burda România SRL până la data de 11 noiembrie 2013″, mai arată documentul.
Burda România a anunțat în luna august preluarea integrală a Sanoma Hearst România.
Burda precizează că în personalul nu va fi transferat în urma tranzacției. În plus, compania s