Anul trecut a fost unul dintre cele mai de succes pentru comercianţi în ziua de Black Friday. A fost probabil primul an în care sărbătoarea importată de pe continentul american a avut efect în România, asupra comercinaţilor offline, dar şi online.
Potrivit unui studiu publicat la două săptămâni de Black Friday, informaţiile despre această sărbătoare a consumerismului au crescut de două ori şi jumătate. 70% din populaţie a auzit de Black Friday, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown. 11,1% din românii care au aflat despre acest eveniment au şi cumpărat ceva în weekend-ul 23-25 noiembrie.
Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online. Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.
Pe locul doi si trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din domeniul electronicelor: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.
De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Din ce magazine au ales românii sa-si faca cumparaturile de Black Friday1. eMAG.ro - 21,1%2. Flanco - 18,4%3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%4. Domo - 9,4%5. Carrefour - 8,6%6. Metro - 2,8%7. evomag.ro - 2,2%8. PCGarage.ro -1,6%9. Kaufland - 1%10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%