Potrivit Kaspersky Lab, aproximativ 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false, care păreau trimise de bănci. Aceasta este doar una dintre activităţile infractorilor cibernetici angrenaţi în tentative de phishing, un atac periculos care are ca ţintă informaţii financiare confidenţiale importante, precum numărul cardului de credit, datele de înregistrare şi parolele conturilor bancare online.
Studiul Kaspersky Consumer Security Risks, realizat în vara anului 2013 de B2B International alături de Kaspersky Lab, arată că aproximativ 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false, care păreau a fi fost trimise de bănci. Infractorii se folosesc adesea de notificări false din partea băncilor pentru a înşela utilizatorii să îşi divulge datele bancare şi să le ofere acces la banii din cont.
Serviciile pentru tranzacţii online (sisteme de e-payment, e-banking şi magazine online) au devenit acum o parte intrinsecă a vieţii moderne pentru mulţi utilizatori. Studiul B2B International relevă că 95% dintre respondenţi au făcut cumpărături online, 91% au folosit servicii bancare online şi 74% au făcut plăţi online. Această tendinţă nu avea cum să fie ignorată de către infractori.
Potrivit studiului, 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false ce păreau a veni din partea unei bănci. 11% dintre respondenţi au semnalat mesaje suspecte din partea unui magazin online. 11% dintre cei intervievaţi au fost redirecţionaţi automat, cel puţin o dată, către un site suspect care le cerea să îşi introducă datele contului bancar. Aproape 4% dintre respondenţi au recunoscut că şi-au introdus datele bancare pe site-uri suspecte. Toate acestea reprezintă exemple de activităţi ale infractorilor cibernetici angrenaţi în tentative de phishing, unul dintre numeroasele tipuri de atacuri periculoase care au ca ţintă informaţii financiare confidenţiale importante: număru