ANALIZĂ. Ce muzică ascultă românii la televizor? Vor folclor? Vor ultimele hituri? Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, o analiză a posturilor de muzică din România. Cine se uită și cât de mult la astfel de televiziuni.
Datele de audiență arată un avantaj net al posturilor de muzică populară. Etno TV, de exemplu, postul de muzică populară al familiei Prigoană, are o audiență medie dublă în comparație cu televiziunea muzicală Kiss TV, cu un alt profil.
Pe piața românească principalele posturi care activează pe nișele muzicale sunt Etno TV, Taraf TV, Favorit TV, Mynele TV, Kiss TV, MTV, Music Channel și UTV.
Câți români se uită și la ce posturi muzicale, în continuare:
Fiind posturi de nișă, audiența medie a posturilor muzicale nu se poate cumpara cu ratingul marilor generaliste. Astfel, majoritatea canalelor de acest tip au cel mult 0,2 rating. Ce înseamnă în cifre absolute?
În ultimele două luni, cea mai bună medie de audiență a avut-o Etno TV. Postul a avut o medie pe zi de 23.000 de telespectatori pe minut la orașe. Dat fiind profilul postului, televiziunea se bucură de succes mai mare la sate: aproape 40.000 de telespectatori pe minut media pe cele două luni în mediul rural (cu vârfuri care sar și de 80.000 de oameni). De altfel, audiențe mai bune au la sate și posturile Taraf TV, Favorit și Mynele TV.
Cel mai vizionat post de hituri este Kiss TV, cu o medie de 12.000 de telespectatori pe minut. Țăranii se uită mai puțin la Kiss: 7.000 media.
Dacă în cazul posturilor de folclor sau manele audiența era mai mare la sate, în cazul Kiss TV, MTV și UTV, raportul este în favoarea orașelor.
Audiența posturilor muzicale, la sate și în mediul urban:
Etno TV, un post de folclor, este preferat de publicul în vârstă. Aproape 70% din publicul postului de televiziune are peste 55 de ani. Ca ocupație, cei mai mulți