Fondul Român de Contragarantare susţine că echipa Corpului de Control al premierului nu a înţeles mecanismul de operare a fondului şi a evidenţiat ca nelegale salarii şi cheltuieli de protocol, deşi acestea erau în limitele bugetate legal şi sub nivelul mediu din băncile unde statul este acţionar.
"Referitor la aprecierile care vizează mecanismul de operare al FRC apare surprinzător faptul că echipa de control nu a reuşit să surprindă esenţa acestuia în piaţa financiar-bancară, mecanism bazat pe mandatul acordat fondurilor de garantare prin convenţii legale semnate cu acestea, potrivit actului normativ de infiinţare - OUG nr. 23/2009, cu completările şi modificările ulterioare, precum şi art. 2009 - 2038 Cod Civil. Este important de precizat că această practică este general valabilă în sistemele internaţionale de garantare-contragarantare a creditelor, FRC asumându-şi mecanismul de mandat ca o bună practică europeană şi naţională", se arată într-un comunicat al Fondului.
Guvernul a sesizat Parchetul pentru nereguli identificate în activitatea Fondului Român de Contragarantare în perioada decembrie 2009-august 2013, inclusiv prin acordarea de indemnizaţii şi prime fără limite şi decontarea unor mese scumpe pentru conducere drept cheltuieli de protocol.
Corpul de Control arată că Fondul Român de Contragarantare a nesocotit raţiunea pentru care a fost înfiinţat, conducerea instituţiei a încheiat contracte de garantare cu trei fonduri de garantare pe care le-a mandatat să îndeplinească propriul obiect de activitate.
Potrivit legii, activitatea de contragarantare constă în preluarea unei părţi din riscul asumat de fondurile de garantare a creditelor şi altor instrumente de finanţare la acordarea de garanţii, prin garantarea unei părţi din garanţiile acordate de acestea băncilor sau altor finanţatori pentru creditele ori alte instrumente de fin