Black Friday 2013 se organizează anul acesta şi în România în ultima duminică din noiembrie. Sărbătoarea se trage din SUA şi astăzi este sărbătorită ca o victorie a consumerismului.
Black Friday 2013 va fi organizat pe 29 noiembrie în România şi vor fi mai multe magazine participante care se vor înscrie în cursa reducerilor.
Evenimentul marchează începutul cumpărătorilor de Crăciun, iar retailerii au profitat de acest lucru pentru a oferi reduceri clienţilor. Nu s-a numit aşa mereu, dar data a fost identică. În secolul al XVIII-lea, magazinele sponsorizau care alegorice de Ziua Recunoştinţei, iar după apariţia lui Moş Crăciun la paradă, sezonul cumpărăturilor de sărbători începea oficial.
Origini moderne
Numele Black Friday îşi are originea în Philadelphia, unde descria traficul greu de după Ziua Recunoştinţei. 1961 a fost primul an când s-a folosit acest termen şi s-a extins dincolo de Philadelphia în 1975.
Black Friday şi-a primit numele de la expresia engleză "get in the black", adică să faci profit. Termenul a apărut pentru că retailerii sperau ca această zi să le aducă balanţa pe zero sau chiar să-i ducă spre profit odată cu sezonul Crăciunului.
În zilele noastre nu mai e nevoie de Black Friday pentru a face profit, dar ziua este folosită în întreaga lume pentru a te promova înainte de sezonul de Crăciun şi să marchezi momente cu reduceri foarte mari. Black Friday oferă diferite produse reduse şi din ce în ce mai multe magazine s-au înscris în această cursă nebună.
Black Friday a fost în primele cinci zile ca popularitate pentru cumpărături între 1993 şi 2001. În 2003, a fost cea mai aglomerată zi de cumpărături şi şi-a păstrat poziţia în afară de 2004.
În 2011, IBM a anunţat că vânzările magazinelor au fost cu 24,3% mai mari, potrivit unui studiu propriu.