IAŞI. Preşedintele Consiliului Județean Iaşi, Cristian Adomniţei, şi mai mulţi consilieri judeţeni au efectuat astăzi o nouă vizită de lucru pe şantierul Aeroportului.
Concluzia generală a fost că lucrările evoluează într-un ritm mulţumitor.
„În prezent se lucrează cu 72 de camioane şi 47 de utilaje de încărcare, săpare şi profilare, adică buldozere, excavatoare, autogredere, cilindri compactori. Săptămâna trecută erau 60 de camioane şi 37 de utilaje. Suntem aproape de nivelul optim de utilaje. Dacă ar veni un număr dublu, s-ar încurca unii pe ceilalţi şi nu ar avea atât de mult front de lucru. Lucrările sunt în grafic. La sfârţitul lucrărilor vom avea cea mai modernă pistă de aterizare-decolare din România, cu o structură complet flexibilă şi cu posibilități de aterizare în condiţii meteo nefavorabile. Costul pistei noastre va fi unul foarte bun. Pista din Iaşi costă mai puțin decât cea de la Cluj-Napoca, de exemplu. Acolo pista are 2.100 de metri, e rigidă și e realizată pe teren drept. La Iaşi pista va avea 2.400 de metri lungime, e flexibilă şi în plus trebuie să mutăm un deal pentru a obţine un profil corespunzător”, a declarat Cristian Adomniţei.
În paralel cu lucrările la pistă, reprezentanţii Aeroportului au în plan şi dezvoltarea altor facilităţi pentru companiile aeriene.
„Ne preocupă încă de pe acum să putem dota Aeroportul cu echipamente pentru navigaţie satelitară. Din 2015 avioanele vor putea ateriza pe Aeroportul nostru în condiţii de vizibilitate zero. Asta înseamnă atractivitate maximă pentru companii şi o rată zero de anulare a curselor din cauza condiţiilor de vizibilitate redusă. Este un proiect pilot în România şi cred că vom reuşi să îl realizăm”, a afirmat Marius Bodea, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Iaşi.
Lucrările la noua pistă (flexibilă) de la Aeroportul Iaşi au început