Nu încape îndoială, sloganul de campanie e foarte important, pentru un partid sau o alianță care vrea să ajungă la putere. Dacă sloganul e puternic, dacă el se pliază exact pe așteptările oamenilor, atunci victoria e mai aproape.
Sloganurile de campanie care au adus la putere, în ultimii zece ani, alianțele politice s-au dovedit a fi doar rodul unor creativi cărora li s-au pus la dispoziție datele unor sondaje despre ce-și doresc românii de la un nou guvern sau de la un nou președinte. N-au fost sloganuri rele deloc.
Traian Băsescu a făcut senzație cu acel ”Să trăiți bine!”. S-a dovedit, după zece ani de scandaluri – în care președintele a vrut permanent și a și reușit, pentru o bună perioadă, să controleze parlamentul, guvernul și chiar justiția (invocând că, de fapt, îi apără independența), dând peste cap puterile dintr-un stat de drept, că “să trăiți bine” ăsta nu avea nicio legătură cu oamenii care l-au votat pe Traian Băsescu. Nu grija pentru oameni a avut-o președintele, ci grija pentru statutul său de președinte jucător.
Sunt și multe sloganuri haioase ale PDL. ”Ei cu ei, noi cu voi” a făcut senzație și a fost folosit chiar de adversarii PDL. Înainte de asta, la alegerile locale din 2008, PDL a ieșit în față și cu ”Facem ce trebuie”. Un slogan care, în ciuda ambiguității și a continuărilor amuzante care puteau fi făcute, le-a adus multe victorii portocaliilor. După patru ani, când USL zdrobea PDL la locale, era clar că populația a înțeles ce-au vrut să spună democrat-liberalii cu acel ”trebuie”.
În 2009, Crin Antonescu ne propunea ”România bunului simț”. O idee frumoasă. Dar doar atât. Pentru că bunul-simț nu-l dă afară din casă pe Crin Antonescu, un tip care este văzut mai mereu ținându-și mâinile adânc înfipte în buzunar, certând pe toată lumea și afișând o aroganță care-l îndepărtează, nu-l apropie, de Cotroceni.
Deși schimbare