HondaJet îmbină viteza şi confortul cu eficienţa şi tehnologia avansată, propulsia avionului fiind exemplul perfect. Deşi, majoritatea avioanelor cu reacţie au motoarele montate pe fuzelaj sau suspendate de aripi, bimotoarele dezvoltate de GE Aviation împreună cu Honda sunt montate deasupra aripilor.
HondaJet nu este o maşină zburătoare. Este prima incursiune Honda în universul motoarelor cu reacţie comerciale. În ultimul deceniu, Honda Aircraft, o divizie a companiei Honda Motor Co., s-a implicat în activitatea de proiectare a avionului, iar prima serie de producţie formată din şase avioane cu reacţie este deja pe linia de asamblare.
Modelul îmbină viteza şi confortul cu eficienţa şi tehnologia avansată, propulsia avionului fiind exemplul perfect. Majoritatea avioanelor cu reacţie au motoarele montate pe fuzelaj sau suspendate de aripi. Însă bimotoarele HondaJet, dezvoltate de GE Aviation împreună cu Honda, sunt montate deasupra aripilor. „Nu există niciun alt aparat care să semene cu modelul HondaJet,” spune Terry Sharp, preşedintele companiei mixte GE Honda Aero Engines.
Michimasa Fujino, cel care a proiectat HondaJet, a declarat pentru Flight International că, de regulă, „dacă vrei să reduci costurile, trebuie să reduci dimensiunea aeronavei, însă în detrimentul confortului. Am vrut să fac un avion mai mic, fără a neglija cabina.”
Honda avea nevoie de un motor mic, uşor şi cu un consum redus de combustibil, însă capabil să producă suficientă forţă de tracţiune. Noul motor HF120 obţinut este are o forţă de tracţiune de 950 kg şi un ventilator de 45 de cm. Comparativ, cel mai mare model de motor cu reacţie de la GE este GE9X, prevăzut cu un ventilator al cărui diametru măsoară aproape 335 cm şi o tracţiune proiectată de peste 45.360 kg.
Honda a venit cu modelul motorului original şi GE l-a perfecţionat folosind propriul know-how