Alimentele reprezinta peste 68% din cumparaturile romanilor in hiper si supermarketuri, locuitorii din Timis alocand o pondere mult mai mare acestor produse, de 70,4%, in timp ce Sibiul se afla la polul opus, cu 63,8%, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom in cele mai mari zece judete, citat de Mediafax. Studiul a analizat vanzarile retelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa si Inmedio din judetele Bacau, Timis, Sibiu, Ilfov, Iasi, Brasov, Prahova, Cluj, Constanta si din Bucuresti in primele noua luni ale anului.
La nivel national, in perioada analizata, media ponderii detinute de alimente in cosul de cumparaturi al romanilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucarii, carti, electronice si electrocasnice, articole pentru casa, etc) de 11% si a produselor pentru bebelusi, pentru ingrijirea casei si cosmetice de 11,3%.
In prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regasesc locuitorii din Bacau (68,2%), Bucuresti (68,3%), Brasov (68,3%) si Prahova (68,9%).
La polul opus, locuitorilor din judetul Sibiu li se alatura cei din Iasi, in cosul carora alimentele reprezinta 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, si cei din Constanta, cu 67,8%.
Sibienii detin locul fruntas la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% in cumparaturi, mai mult decat produsele nealimentare sau cele de ingrijjire a casei si cosmetice. Sibiul este urmat in acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timis -10,1%, Constanta - 10%, Bacau - 9,7% si Cluj - 9,8%.
Locuitorii din Brasov sunt cei care aloca cei mai putini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% si in cosul de cumparaturi al populatiei din Iasi - 7,3% si Bucuresti - 8,9%.