• Municipiul Bacau va avea o sosea de centura de doua ori mai lunga decat cea a Iasului • Desi lucrarile la centura Iasului au demarat inca de acum cativa ani, acestea bat in continuare pasul pe loc, iar Guvernul refuza sa dea fonduri • In schimb, in municipiul Bacau vor demara in curand lucrarile pentru centura ce se va intretaia cu viitoarea autostrada A7
Iasul a mai pierdut inca o data teren in fata Bacaului in privinta infrastructurii rutiere. O companie din Turcia va construi un tronson din soseaua de centura a municipiului Bacau, lunga de 31 kilometri si care are o valoare totala de peste 591 milioane lei. Desi la o prima vedere, pare un proiect normal pentru locuitorii Bacaului si nu numai, aceasta centura ocolitoare va constitui un punct important pentru coridorul IX Paneuropean ce ar urma sa lege sudul de nordul Europei printr-o autostrada. Compania turca Eko Insaat Ve Tc AS si-a adjudecat lucrarea, proiectul soselei de centura a Bacaului fiind in discutie de aproape 20 de ani.
Iasul are deja o centura ocolitoare, tronson de trafic usor, insa proiectul a prevazut doar 14 kilometri. Pentru etapa a doua a lucrarilor nu s-au prevazut fonduri de la bugetul de stat, astfel incat iesenii mai au mult timp de asteptat pana sa vada obiectivul complet. Iasul nu a reusit sa promoveze nici macar realizarea autostrazii Iasi - Targu Mures pana la capat. Insa spre deosebire de liderii USL de la Iasi, cei de la Bacau au reusit sa lege aceasta ruta de o viitoare autostrada.
Este vorba de autostrada A7, ce va lega sudul tarii de Suceava. Conform proiectului, autostrada va trece prin Ploiesti, Buzau, Focsani, Suceava si Siret, fiind impartita in mai multe tronsoane. In timp ce liderii USL Iasi inca se cearta pe proiectul autostrazii spre Targu Mures, in alte zone ale tarii se lucreaza febril pentru ca aceasta autoruta sa prinda contur. Ieseni