În urmă cu şase ani, în conturile Cameliei Sucu intrau circa 37 mil. euro, contravaloarea pachetului de 40% din acţiunile Mobexpert vândut către fostul său soţ Dan Şucu. Ce s-a întâmplat cu banii din tranzacţie?
Rămasă, în urma divorţului, doar cu Class Mob, fosta divizie de mobilier de lux a grupului de firme Mobexpert şi convinsă că banii care stau degeaba nu fac pui, Camelia Şucu s-a aruncat în mai multe proiecte de investiţii. Numai în ultimii trei ani a pus la bătaie 3,5 mil. de euro în Piaţa de Gros Abundia, a mai dat o jumătate de milion de euro şi pentru concept store-ul Iconic Food Wine & Design şi, recent, a investit 150.000 de euro în relocarea showroom-ului Class Living din Pipera (1.900 mp) într-un spaţiu de aproape patru ori mai mic, în Bulevardul Aviatorilor.
Consideră antreprenoarea vreuna din investiţiile pe care le-a făcut până acum un eşec? „În primul rând, a învăţa să-ţi asumi şi eşecul sau nereuşita face parte din deşteptăciunea antreprenorului şi din curajul lui. Un eşec a fost faptul că am crezut poate prea mult în revigorarea economiei României într-un termn mai scurt. Îmi pare rău şi că n-am făcut mai devreme această relocare a Class Living”, răspunde ea. În rest, „nu consider niciuna dintre investiţii că sunt la mometul acesta eşec. Dacă faptul că n-am ales să stau liniştită şi m-am băgat în atâtea lucruri e considerat un eşec de alţii, eu nu sunt de acord. Din contră. E motorul care mă ţine atât de bine sănătoasă şi frumoasă”, completează Camelia Şucu.
Din 2009 încoace, vinde mult mai puţină mobilă de lux decât îşi închipuise. O dovedeşte situaţia financiară a companiei: de la opt milioane de euro în 2008, afacerile i-au scăzut sub un milion de euro, anul trecut. Mai mult, businessul ei cu mobilă de lux a înregistrat, în 2012, pierderi de peste un milion de euro.
„Luxul a suferit mult, în