Alimentele reprezintã peste 68% din cumpãrãturile românilor în hiper si supermarketuri, locuitorii din Timis alocând o pondere mult mai mare acestor produse, de 70,4%, în timp ce Sibiul se aflã la polul opus, cu 63,8%, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom în cele mai mari zece judete.
Studiul a analizat vânzãrile retelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa si Inmedio din judetele Bacãu, Timis, Sibiu, Ilfov, Iasi, Brasov, Prahova, Cluj, Constanta si din Bucuresti în primele nouã luni ale anului. La nivel national, în perioada analizatã, media ponderii detinute de alimente în cosul de cumpãrãturi al românilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucãrii, cãrti, electronice si electrocasnice, articole pentru casã, etc) de 11% si a produselor pentru bebelusi, pentru îngrijirea casei si cosmetice de 11,3%. În prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regãsesc locuitorii din Bacãu (68,2%), Bucuresti (68,3%), Brasov (68,3%) si Prahova (68,9%). La polul opus, locuitorilor din judetul Sibiu li se alãturã cei din Iasi, în cosul cãrora alimentele reprezintã 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, si cei din Constanta, cu 67,8%. Sibienii detin locul fruntas la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% în cumpãrã- turi, mai mult decât produsele nealimentare sau cele de îngrijjire a casei si cosmetice. Sibiul este urmat în acest clasament de Ilfov – 11,5%, Prahova – 10,5%, Timis -10,1%, Constanta – 10%, Bacãu – 9,7% si Cluj – 9,8%. Locuitorii din Brasov sunt cei care alocã cei mai putini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% si în cosul de cumpãrãturi al populatiei din Iasi – 7,3% si Bucuresti – 8,9%. Produsele nealimentare au cea mai mare pondere în cosul locuitorilor judetului Iasi – 15,4%, dar si