Aproape jumătate (49%) dintre firmele româneşti publică zilnic ceva pe o reţea de socializare online cu scopul de a se promova, potrivit studiului „Social media şi mediul de afaceri românesc” al companiei de consultanţă şi audit Ernst & Young România. Totodată, cercetarea arată că 78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe reţelele de socializare de 1-3 ani.
„Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilităţii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuşi acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%”, potrivit spune Elenei Badea, Director de Marketing la EY România.
Cele mai utilizate reţele de socializare sunt Facebook (cu 93% rată de utilizare), YouTube (43%), LinkedIn (41%) şi Twitter (26%). Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvenţa publicării de conţinut nou variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.
Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.
Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent