Dacia a transformat realizarea de modificări minime într-o adevărată artă, iar acest lucru este dovedit şi de noul Duster facelift. Cu toate acestea, chiar şi fiind doar un facelift, maşina reuşeşte acum să mulţumească şi clienţii unui brand german.
Ce înseamnăacest lucru? Cu toate că Dacia încearcă să demonstreze clienţilor că se pot descurca cu mai puţin, acum oferă exact ce au aceştia nevoie. Aşa cum a făcut şi Apple cu iPhone - cu toate că Nokia avea de ceva vreme cameră foto cu 5MPx video-call şi sistem de operare avansat, Apple întâi a venit cu o cameră foto mult mai slabă şi posibilităţi mai reduse pentru ca ulterior să depăşească Nokia la performanţe.
Cum se traduce acest lucru în cazul Dacia? Cu toate că este doar un facelift, francezii au tratat maşina ca pe un model nou. Cu toate că la exterior modificările sunt minime - doar faruri şi stopuri cu design schimbat plus o nouă grilă a radiatorului, la interior maşina dispune de un nou compartiment motor similarcu cel de la Lodgy, pentru a acomoda motorul de 1,2 litri TCe 125 CP, o antifonare mult mai bună ce reduce zgomotul în habitaclu cu mai bine de 50% şi oferă astfel impresia unui vehicul mult mai rafinat şi desigur, un nou interior.
În habitaclu şi-a făcut apariţia în premieră o planşă de bord ce doar seamănă cu cea de pe Logan şi nu este copiată integral. Avem un nou spaţiu de depozitare în partea superioară, foarte util la drum, comenzi pentru geamuri pe portiere, sistem de navigaţie şi multimedia MediaNav, tempomat şi buton de mod Eco.
Chiar dacă pare că Duster a "sărit" în clasa Renault lucrurile nu stau chiar aşa. Maşina dispune de MediaNav cu navigaţie, dar pentru a respecta layoutul planşei de bord acesta este amplasat foarte jos pe consola centrală, aşa cum era sistemul multimedia la Seat sau VW la începutul anilor 2000. Acest lucru poate afecta siguranţa deoarece şo