Aproximativ 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false, care pareau a fi fost trimise de banci. Infractorii se folosesc adesea de notificari false din partea bancilor pentru a insela utilizatorii sa isi divulge datele bancare si sa le ofere acces la banii din cont, potrivit studiului Kaspersky Consumer Security Risks realizat in vara anului 2013 de B2B International alaturi de Kaspersky Lab.
Serviciile pentru tranzactii online (sisteme de e-payment, e-banking si magazine online) au devenit acum o parte intrinseca a vietii moderne pentru multi utilizatori. Studiul B2B International releva ca 95% dintre respondenti au facut cumparaturi online, 91% au folosit servicii bancare online si 74% au facut plati online. Aceasta tendinta nu avea cum sa fie ignorata de catre infractori.
Potrivit studiului, 38% dintre utilizatori au primit e-mailuri false ce pareau a veni din partea unei banci. 11% dintre respondenti au semnalat mesaje suspecte din partea unui magazin online. 11% dintre cei intervievati au fost redirectionati automat, cel putin o data, catre un site suspect care le cerea sa isi introduca datele contului bancar. Aproape 4% dintre respondenti au recunoscut ca si-au introdus datele bancare pe site-uri suspecte.
Toate acestea reprezinta exemple de activitati ale infractorilor cibernetici angrenati in tentative de phishing, unul dintre numeroasele tipuri de atacuri periculoase care au ca tinta informatii financiare confidentiale importante: numarul cardului de credit, datele de inregistrare si parolele conturilor bancare online etc.
Desi multi utilizatori precauti si cu experienta probabil recunosc majoritatea tentativelor de phishing, de multe ori aceste atacuri isi ating tinta: aproape 3% dintre respondenti au declarat ca si-au pierdut banii din cauza infractorilor cibernetici. Din punct de vedere statistic, 3% re