Hyundai încearcă să mențină ix35 în atenția clienților europeni printr-un facelift. În afara modificărilor exterioare minore, noul Hyundai aduce un plus tehnologic important
Piața auto europeană vuiește de zgomotul motoarelor turate din zona miniSUV. Toți marii producători se grăbesc să aducă pe piață noi modele în această fostă nișă devenită acum un segment în toată regula. Și nu e de mirare. Clasa miniSUV a crescut în primul semestru al acestui an cu nu mai puțin de 38%, în timp ce numărul de SUV-uri mari comercializate a scăzut cu 10%. Numai că, undeva la mijloc, se mai află o clasă cel puțin la fel de interesantă pentru clienți. Este vorba despre SUV-urile compacte. Conform JATO Dynamics, în acest segment vânzările au rămas constante. După ce, cu vreo doi-trei ani în urmă, SUV-urile compacte se aflau exact în situația în care se află acum cele mici, înregistrând creșteri spectaculoase. În opinia multor analiști, faptul că SUV-urile de clasă C nu mai par la fel de atractive este direct legat de lipsa noutăților pe piață. În goana după noi clienți, producătorii au omis să înnoiască multe dintre produsele aferente acestui segment, ca să nu mai vorbim de lansarea unora complet noi.
Fratricid
Liderul european absolut al clasei SUV-urilor compacte este Nissan Qasqai, în timp ce locul secund este ocupat de Tiguanul celor de la Volkswagen. Poziția a treia în clasament este disputată de două modele care împart multe componente și care par a încerca să își „fure“ clienții: Hyundai ix35 și KIA Sportage. Dacă modelul KIA a înregistrat o creștere de 13% în prima jumătate a lui 2013, Hyundai ix35 se află încă în recul (-4%). Motivul? Faceliftul prezentat la Geneva, în primăvară, abia acum începe să își facă simțită prezența pe piață.
Conștienți că lupta din segment este tot mai acerbă, inginerii Hyundai de la centrul tehnologic din Rüsselsheim au de