Răzvan Popovici, iniţiatorul Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, care se desfăşoară în perioada 1-19 noiembrie, a declarat într-un interviu acordat MEDIAFAX că forma pe care o are SoNoRo este elegantă, unitară şi e important ca un festival să rămână fragil şi cu nuanţă personală.
Violistul Răzvan Popovici, care a cântat cu numeroase orchestre de prestigiu din Europa şi SUA, spune, în interviul acordat MEDIAFAX, că a vrut să organizeze un festival de muzică de cameră în România pentru că, în acel moment, românii nu aveau decât Festivalul "George Enescu". "Nu se poate, un festival într-o ţară nu e de ajuns" şi astfel a iniţiat Festivalul SoNoRo, care, anul acesta, a ajuns la cea de-a opta ediţie.
De asemenea, Răzvan Popovici spune că SoNoRo s-a dezvoltat foarte frumos şi este foarte important ca un festival să rămână cumva fragil şi să aibă o nuanţă personală. Popovici mai declară în interviul acordat MEDIAFAX că festivalul Enescu este o iniţiativă de care ştie toată lumea şi unde este bine să fii, dar ce nu poate să aibă niciodată este "intimitatea pe care o are un festival de muzică de cameră", cum este SoNoRo.
Cât despre implicarea autorităţilor în organizarea evenimentelor culturale din România, iniţiatorul SoNoRo spune că acestea nu fac acest lucru suficient, menţionând că, anul acesta, Ministerul Culturii "i-a lăsat baltă, ceea ce e inadmisibil".
Prezentăm integral interviul acordat de Răzvan Popovici agenţiei MEDIAFAX:
Reporter: Părinţii dumneavoastră sunt profesori de muzică. Şi-au dorit ca şi dumneavoastră să urmaţi o carieră în acest domeniu?
Răzvan Popovici: Nu neapărat. La început, evident, pe mine şi pe sora mea ne-au pus pe un instrument, dar, cândva, ne-au lăsat cumva să ne căutăm drumul şi, chiar dacă s-au ocupat în timpul în care eram noi destul de mici, după aia, la un moment dat, chiar renun