Publicul fidel al Orchestrei Medicilor „Dr. Ermil Nichifor“ s-a obişnuit, de-a lungul timpului, ca ansamblul să fie implicat în proiecte din cele mai diverse, în general prilejuite de congrese, premieri sau alte evenimente din sfera medicală. De această dată însă, a avut privilegiul să susţină concertul de deschidere a proiectului transnaţional pentru Europa Centrală şi de Est „Podurile toleranţei“ (20–22 octombrie), organizat de Divizia B’nai B’rith International şi de Forumul cu aceeaşi denumire din România, purtând şi numele „Dr. Moses Rosen“. După alocuţiunile organizatorilor, în faţa unei săli arhipline, în care pe lângă melomani se regăseau şi numeroşi politicieni, Orchestra Medicilor, cu Iosif Ion Prunner la pupitru, a oferit un program mozaicat, începând cu uvertura operei Nunta lui Figaro de Mozart, urmând aria lui Macduff (nicidecum McDuff, cum era notat) din opera Macbeth de Verdi, abordată de tenorul Adrian Dumitru, al cărui glas calitativ, metalic şi amplu a surprins extrem de plăcut, deşi primele măsuri au fost destul de confuze în relaţia cu ansamblul; ar fi fost de aşteptat ca paginile verdiene să fie apoi grupate într-un „medalion“, ca omagiu la bicentenar, dar surprinzător, succesiunea lor a fost întreruptă de preze Publicitate ntarea Concertului de Mendelssohn Bartholdy, interpretat cu rigoare şi tehnică sigură de violonista Cristina Anghelescu, într-o relaţie destul de echilibrată cu orchestra, chiar dacă uneori timpii solistei nu prea erau în concordanţă cu cel solicitat de dirijor. Desigur, lucrarea face parte din repertoriul îndrăgit de publicul larg, dar includerea ei, integral, într-o structură alcătuită prioritar din secvenţe scurte şi – în principiu – de efect, mi s-a părut nefirească în planul proporţiilor, „spărgând“ totodată segmentul verdian, reluat apoi prin arii din Don Carlos – cele două rezervate baritonului, „legate“ stângaci