După ce ne-a lăsat o parte din deşeurile de la bord, „bomba plutitoare“ a ridicat ancora, cu destinaţia Danemarca, unde va decontaminată
În cazul unei furtuni, nava se poate scufunda
Vineri după- amiază, pe portcontainerul „Flaminia” se făceau ultimele pregătiri pentru desprinderea de la chei. Nava a părăsit portul Constanţa cu destinaţia Danemarca, unde vor fi descărcate şi neutralizate deşeurile pentru care armatorul nu a primit aviz de descărcare pe pământ românesc. „Vineri, ora 14.00, nava a solicitat controlul pentru plecare, iar la ora 16.00, Flaminia ridică ancora”, a precizat Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa.
Vasul are la bord 19 oameni, dintre care cinci sosiţi recent la bord. „Cinci navigatori au cerut repatrierea. Au considerat că nu sunt în siguranţă pe vas pe perioada voiajului spre Danemarca. Ei au fost înlocuiţi şi am verificat dacă toţi membrii echipajului cunosc situaţia navei”, a menţionat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF România. Acesta a precizat că navigatorilor repatriaţi le-au expirat contractele iar ei nu au mai dorit să le prelungească.
Deşi are avizul autorităţilor româneşti şi a parcurs, în starea care se află, mii de mile în Atlantic, „Flaminia” are mari probleme în caz de vreme rea. Din cauza faptului că explozia a distrus magaziile navei, puntea principală practic nu mai există în zona deflagraţiei. În cazul în care valurile depăşesc înălţimea bordului liber şi se preling pe punte, nava se poate scufunda. Totul depinde acum de echipaj şi de norocul marinarilor. Atlanticul de Nord este o zonă cu risc şi poate tocmai de aceea, cei cinci navigatori care au refuzat prelungirea contactelor. Din momentul producerii incendiului şi până în prezent, mai multe echipaje au lucrat pe vas. „Flaminia” a sosit în martie în apele teritoriale româneşti, însă a fost lăsată să intre în portul Constanţa abia la jumătat