Abdellatif Kechiche, regizorul recompensat cu Palme d'Or la Festivalul de la Cannes 2013, pentru lungmetrajul "La Vie d'Adèle", a declarat într-un interviu acordat MEDIAFAX că îi este greu să analizeze ce înseamnă inspiraţia, afirmând, totodată, că filmul înseamnă un număr incalculabil de detalii.
Regizorul tunisian Abdellatif Kechiche, unul dintre invitaţii speciali ai festivalului Les Films de Cannes a Bucarest (25 - 31 octombrie), a mai spus în acest interviu că nu era foarte plăcut ca actor pe platoul de filmare, având în vedere că îi plăcea foarte mult teatrul şi nu se simţea confortabil ca artist de cinema.
Kechiche a mai povestit pentru MEDIAFAX că, de foarte multe ori, alege ca în scenariul deja stabilit să lase intuiţia şi ceea ce simte să fie elementul primordial. "Cred că am mers mai mult pe ceea ce intuiam sau simţeam când nu eram sigur de alegere, nu am făcut o alegere anume înainte să încep filmările, dar aveam deja în cap posibilităţile care mi se ofereau", a declarat acesta.
Filmul "Adèle: Capitolele 1 şi 2", care spune povestea de dragoste a unei adolescente de 15 ani, aflată la vârsta întrebărilor, a căutărilor şi a descoperirilor, a avut premiera în cinematografele româneşti vineri, fiind distribuit de Independenţa Film.
Întrebat cum a ajuns la această intimitate cu actriţele din film - Lea Seydoux şi Adele Exarchopoulos -, având în vedere scenele explozive şi explicite de sex dintre cele două, Abdellatif Kechiche a spus că este de părere că în toate lungmetrajele se atinge un anumit "grad de intimitate" cu actorii. "Apoi, eu le las foarte multă libertate actorilor în spaţiu şi sunt înconjurat de aceeaşi echipă tehnică de la primul meu film şi până în prezent, astfel încât pe platoul de filmare există deja un raport familiar, de prietenie, de intimitate şi nici actorii nu se simt priviţi cu un ochi care îi judecă sau îi